Hamekauden ensi askeleita

Mustamekkokauteni on kääntymässä hamekaudeksi. Niin ne trendit vaihtelee. Pukeutumisessani. Aina 4-5 vuoden välein. Sitä ennen olin mustat housut -ihminen. Ja sitä ennen pukeuduin pastillivärisiin kotelomekkoihin. Farkkuihminen olen ollut.. ehkä 15-vuotiaana.

kuva: Max&co

Olen siis vihdoin keksinyt, mikä tämän kevään juttuni pukeutumisessa on: hameet! Mikä loistava ajatus. Saan edelleen laittaa kasvoja vasten tutun ja turvallisen, yläosasta minua hieman pienentävän mustan. Samaan aikaan saan asuuni helposti ilmettä hameen mallia, kuosia ja ehkä jopa väriä muokkaamalla. Olen ajatuksesta niin innoissani, että ihmettelen, mikä minua on hameissa menneinä vuosina tökkinyt.

Tämä on söpö - ehkä kuitenkin mustana? kuva: Max&co

Jenkkakahvat. Olen oppinut kunnioittamaan vartaloni mallia ja luopunut ajatuksesta, että sitä voisi hurjasti muokata. Vyötäröä minulla ei ole, eikä sitä tule. Ei edes hameen vyötärönauhalla luomalla. Tai ei ainakaan sillä. Osaan jo nyt - kohta 34-vuotiaana - jättää kauppoihin ne mallit, jotka ovat liian pieniä vyötäröstä ja luovat siis jenkkakahvoja ja suosimaan niitä, joissa vetoketju on sivulla ja istuvuutta avittaa muotokaitaleet.

Ihmealusmekko Lindexiltä - itse käytän mustaa, mutta tämä samppanjanvärinen olisi varmasti kevättä ajatellen loistava. Hinta-laatu-suhde täydellinen, saatavuus vain vähän vaihtelee. Kuva napattu Lindexin nettikaupasta.
Mutta vielä enemmän hameinnostukseeni on syyllinen tuo eräs vaatekappale, "pikkumusta", joka oikeastaan oli myös mekkofriikeyteni takana: kropan muhkuroita siloittava alusmekko - tuubi - joka erityisesti ottaa vaatteet pois iholta, auttaa niitä laskeutumaan paremmin. Arkeen ehkä mukavampi vaihtoehto, kuin ne huippukireät spandexit, joita ulkomaisissa tyyliohjelmissa puetaan, öh... kaikille. Naisen paras ystävä - niiden kaikkien muiden, kuten kietaisu- ja trikoomekkojen, twinsettien ja laukkuun mahtuvien ballerinojen ohella.

Omani on Lindexistä, mutta ainakin Maidenformilla ja Triumphilla on omansa - ja netti varmasti pullollaan lisää vaihtoehtoja... ;)

Vai miten olisi sittenkin ruutu? kuva: Max&co

Ainakin neljästä hameesta haaveilen: pikullisesta ja liehuvasta, leveähelmaisesta 50-60-lukua henkivästä, sifonkisesta kerroshameesta sekä vaaleanpunaisesta trumpettihameesta, jossa mustia tereitä... taidan aloittaa viimeisestä. :)

Ei kun siivoamaan ompelupöytää - hyvää keväistä viikonloppua!

Kommentit

Jaana sanoi…
Itse olen aina ollut hameihminen lapsesta saakka, joten se on varmaan ihan luonteessa :) Kuljen hameessa kesät ja talvet! Talvella pitää sitt vaan olla paksummat sukkikset, että tarkenee.. mutta kyllä tästä keväästä alkaa aina mun lempiaika, kun ei tarvitse palella hamosessa.

Julkisesti mua ei juurikaan nähdä pitkissä housuissa.. enkä edes omista tällä hetkellä ainoitakaan farkkuja tai paljon muitakaan housuja.. Hameita on kyllä kaappi täynnä ja lisää tekee mieli! Esimerkiksi tuo ylimmäisen kuvan musta hame kiehtoisi :)
Maarit sanoi…
Jaana: Kun hameeseen tottuu, en housuihin haluakaan palata - niin ajattelen. Samoin, kuljen hameessa - tai mekossa - aina. Onneksi nykyisin saa hyvännäköisiä villasukkahousuja. :)

Suositut tekstit